مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 15:522022-12-24اقتصادي

افزایش مصرف زغال سنگ در کشوری که پیش از این دشمن زغال بود


مصرف زغال سنگ در آلمانی که تا پیش از این می خواست مصرف سوخت های فسیلی را کنار بگذارد، چند برابر شده و آلودگی هوا در این کشور با هند و آفریقای جنوبی برابری می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، کمبود گاز و افزایش قیمت برق، آلمان را مجبور کرده تا علی رغم ابراز تعهد به مقابله با تغییرات آب و هوایی و کنار گذاشتن سوخت های فسیلی مصرف زغال سنگ را افزایش دهد.

سرعت مصرف زغال سنگ در آلمان به عنوان بزرگ ترین اقتصاد اروپا به بالاترین میزان در 6 سال گذشته رسیده و این در حالی است که دولت این کشور رویای کنار گذاشتن سوخت های فسیلی را در ذهن خود می پروراند.

برای سال آینده هم آلمان یکی از معدود کشورهایی است که مصرف زغال سنگ را افزایش خواهد داد.

در واقع دولت آلمان در دو راهی کاهش مصرف سوخت های فسیلی و تضمین تامین انرژی برای مردمش، راه دوم را برگزید و تعدادی از نیروگاه های زغال سنگ سوز خود را به راه انداخت.

آژانس بین المللی انرژی گزارش داده که اگرچه تعدادی از کشورها به شکلی محدود نیروگاه های زغال سنگ سوز خود را به راه انداختند، اما آلمان تنها کشوری است که نیروگاه های زغال سنگ سوز خود را به شکل گسترده وارد مدار کرده و 10 هزار مگاوات از آنها تولید نیرو دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش مصرف زغال سنگ در کشوری که پیش از این دشمن زغال بود

افزایش مصرف زغال سنگ در کشوری که پیش از این دشمن زغال بود