مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 18:352022-12-24فرهنگي

جریان شعر نو مفاهیم آیینی را بیشتر تصویرگری می کند


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: جریان شعر نو به عنوان قالب ممتاز اشعار آیینی و مفاهیم دینی را به روشنی تبیین و روشنگری می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عبدالله بحرالعلومی عصر شنبه در آیین اختتامیه اولین جشنواره شعر عاشورایی با عنوان اشک مشک در سالن بیضای اردبیل اظهار کرد: بعد از معجزه قرآن و تغییر نگرش بشریت، ما با ظهور و بروز معانی و مفاهیم انسانی و ارزشی روبه رو هستم که به هیچ وجه در کلام عادی قابل تعبیر و تفسیر نیست بلکه شاعران کوشیده اند در حوزه شعر کلاسیک و نو آن را عرضه کنند.

وی تصریح کرد: با گذر از اشعار کلاسیک که مفاهیم دینی و آیینی در آن بیشتر نمود پیدا کرده بود، امروز تلاش می کنیم تا در قالب چنین جشنواره هایی، قالب شعر نو را به جریان ممتاز در انتقال مفاهیم دینی و ارزشی تبدیل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل رغبت و انگیزه جوانان را به شعر نو در قالب های متنوع یادآور شد و گفت: در ادبیات استان اردبیل نیز شعر نو و بیان مفاهیم دینی، ارزشی و آیینی از عظمت و بالندگی خاصی برخوردار است و قطعاً تلاش بر این است تا با بهره گیری از صنایع ادبی بدیع و بی نظیر این مفاهیم به خوبی منتقل شود.

بحرالعلومی دلیل شروع جریان شعر نو را غیرقابل ترجمه بودن شعر کلاسیک عنوان کرد و افزود: در قالب نوی ادبی مفاهیم متنوع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جریان شعر نو مفاهیم آیینی را بیشتر تصویرگری می کند

جریان شعر نو مفاهیم آیینی را بیشتر تصویرگری می کند