مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 19:002022-12-24پزشكي

اتباع در بوشهر واکسینه می شوند


رییس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: کارزار واکسیناسیون تکمیلی و بیماری های سل پناهندگان و مهاجرین خارجی شهرستان بوشهر از اوایل دی ماه اجرا خواهد شد.

- حمید حبیبی نیا اظهار داشت: کلیه خدمات بهداشتی درمانی اولیه (نسخه PHC) ارائه شده به جمعیت پناهندگان و مهاجرین خارجی اعم از مجاز و غیرمجاز همانند هم وطنان ایرانی و به صورت کاملاً رایگان ارائه می گردد.

وی اضافه کرد: ارائه خدمات بهداشتی درمانی به جمعیت مهاجرین و اتباع غیر ایرانی در قالب مراقب های اولیه بهداشتی همواره در حال انجام بوده و تلاش می گردد این خدمات روزبه روز توسعه و ارتقاء یابد.

رییس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر افزود: طبق آمار رسمی اعلام شده در حدود یک میلیون پناهنده مجاز در کشور ایران ساکن بوده که حدود 97٫ درصد این افراد از کشور افغانستان می باشند.

این مقام مسئول بیان داشت: با توجه به افزایش ورود مهاجرین افغانستانی به کشور و اینکه این جمعیت به صورت ادغام یافته با جمعیت ایرانی در مناطق شهری و روستایی ساکن هستند این آمار حدود 16 هزار و 100 نفر در شهرستان بوشهر برآورد می گردد.

حمید حبیبی نیا گفت: قسمتی از جمعیت مهاجرین از مرزهای غیر رسمی و گاهی نامتعارف و در شرایط بسیار بد بهداشتی وارد کشور می شوند لذا مراقبت های بیماری های واگیر و واکسیناسیون بیماری های هدف ممکن است نادید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتباع در بوشهر واکسینه می شوند

اتباع در بوشهر واکسینه می شوند