مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 07:402022-12-25اقتصادي

چالش تبدیل اصفهان از کارگر مهاجرپذیر به نخبه پذیر با مدیریت صنایع


رشد درخت تنومند اقتصاد کشور با شاخه های صنعت و معدن و تجارت نیاز به یک برنامه مشخص و شفاف برای ادامه مسیر دارد که همچنان در شناسایی ظرفیت ها و ارائه برنامه فرصت سوزی می شود.

- خبرنگار مهر می گوید: برای انتقال آب از دریا به اصفهان باید برنامه توسعه ای داشته باشیم که بخشی از آب منطقه را صرف توسعه کنیم؛ البته توسعه ای که از جنس جذب جمعیت کارگری نباشد و اصفهان از یک شهر کارگری مهاجر پذیر به یک شهر نخبه پذیر تبدیل شود.

وی تصریح می کند: باید افراد نخبه، کارآفرین و صاحب دانش به اصفهان مهاجرت کنند و جذب این شهر شوند و واحدهای صنعتی منابع بر با مراکز دانش محور با ارزش افزوده بالاتر جایگزین شوند.

چالش نادیده انگاری منابع کشور در مدیریت مشاغل جدید نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید حاکمیت با مداخله فعال برای ایجاد مشاغل جدید، آنها را با اقتضای نیازهای خود متناسب سازی کند تا منابع در این حوزه ها خرج شود گفت: باید در این زمینه برنامه ریزی جدی انجام شود.

طغیانی با اشاره به شکل گیری وزارت صنعت، معدن و تجارت می گوید: در دهه 70 سیاست گذاری تجاری و صنعتی مکمل هم بودند و با گذشت زمان سیاست گذاری صنعتی، معدنی و بازرگانی در کنار هم قرار گرفت و این وزارتخانه را شکل داد که ایده مترقی هم به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش تبدیل اصفهان از کارگر مهاجرپذیر به نخبه پذیر با مدیریت صنایع

چالش تبدیل اصفهان از کارگر مهاجرپذیر به نخبه پذیر با مدیریت صنایع