مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 09:202022-12-25اقتصادي

فارس رتبه اول سطح زیر کشت قراردادی گندم در کشور/ صدور بیمه نامه با 20 درصد تخفیف


مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان فارس با اشاره به اینکه فارس رتبه اول سطح زیر کشت قراردادی گندم را در کشور به خود اختصاص داده، گفت: بیش از 12 هزار و 717 کشاورز، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، گندم به عنوان محصولی استراتژیک برای بسیاری از کشورها از جمله کشور ما به حساب می آید و بسیاری از کشورها سعی دارند در تولید این محصول خودکفا شوند.

 از همین رو کاشت گندم از جمله کسب و کارهایی است که اکثر کشاورزان ما در کشور و استان فارس به آن اشتغال دارند و بازار تضمینی آن نیز باعث افزایش رغبت کشاورزان به کاشت این محصول استراتژیک شده است.

گندم از غلاتی است که علاوه بر مناطق معتدل، در مناطق سردسیر نیز کاشته می شود و کاشت گندم در تعیین امنیت غذایی اهمیت بسیاری دارد.

 در کشور ما 90 درصد گندم تهیه شده برای تهیه نان مصرف می شود اما با وجود تلاش های بسیار، از پتانسیل موجود در این زمینه استفاده نمی شود که از دلایل آن، می توان به ضعف مدیریت زراعی و استفاده کمتر از دستگاه ها و روش های به روز اشاره کرد.

صدور بیمه نامه با 20 درصد تخفیف  مهدی جمالی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان فارس در گفتگو با خبرنگار فارس، به  سیاست های تشویقی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص کشت قراردادی گندم اشاره کرد و گفت: در کشت قراردادی گندم، صدور بیمه نامه با 20 درصد تخفیف انج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس رتبه اول سطح زیر کشت قراردادی گندم در کشور/ صدور بیمه نامه با 20 درصد تخفیف

فارس رتبه اول سطح زیر کشت قراردادی گندم در کشور/ صدور بیمه نامه با 20 درصد تخفیف