مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 09:352022-12-25پزشكي

ساخت دستگاهی برای انجام مطالعات اعتیاد در مدل آزمایشگاهی


زیست شناختی اعتیاد به مواد مخدر در پژوهش های پیش بالینی، یک تیم فنی– تحقیقاتی موفق به طراحی و ساخت دستگاه خودتزریقی مواد برای استفاده در مدل آزمایشگاهی شد.

- با هدف بررسی مکانیسم های عصب - زیست شناختی اعتیاد به مواد مخدر در پژوهش های پیش بالینی، یک تیم فنی– تحقیقاتی موفق به طراحی و ساخت دستگاه خودتزریقی مواد برای استفاده در مدل آزمایشگاهی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر اسماعیل ریاحی، دانشیار گروه فیزیولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: دستگاه خود تزریقی مواد محفظه ای استاندارد برای موش آزمایشگاهی است که برای شبیه سازی مصرف مواد اعتیادآور در انسان با هدف بررسی مکانیسم های نورونی اعتیاد به مواد در پژوهش های پیش بالینی طراحی و ساخته شده است.

وی گفت: نمونه آزمایشگاهی دستگاه ساخته شده دارای دو بخش سخت افزار و نرم افزار است که بخش سخت افزاری از پنج سازه اتاقک، پمپ تزریق، توزیع کننده غذا و استیمولاتور تشکیل شده و بخش نرم افزاری کار کنترل بخش های سخت افزاری و نیز ثبت و ذخیره رویدادها را به صورت خودکار انجام می دهد.

ریاحی با اشاره به اینکه تحقیقات پیش بالینی در زمینه سوء مصرف مواد نیازمند مدل های حیوانی مناسب است، اظهار کرد: معمولا در این پژوهش ها دو مدل حیوانی مبتنی بر روش ترجیح مکان شرطی و روش خودتزریقی بیش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت دستگاهی برای انجام مطالعات اعتیاد در مدل آزمایشگاهی

ساخت دستگاهی برای انجام مطالعات اعتیاد در مدل آزمایشگاهی