مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 09:552022-12-25اقتصادي

همدان 30 درصد از بارش سالانه عقب است


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان با بیان اینکه امسال 30 درصد از بارش سالانه عقب هستیم، گفت: بارش های اخیر 20 میلی متر بوده که 100 میلی متر کمتر از بارش سالانه بوده است.

- محمد ضروری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بارش های روز پنجشنبه و جمعه در همدان، اظهار کرد: این بارش ها به طور قطع به تغذیه سد اکباتان کمک می کند اما اینکه بخواهد به طور کامل سد را پر کند فعلاً امکان پذیر نیست چراکه باید بارش های زمستانه در حوزه آبریز اکباتان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو درصد از مخزن سد اکباتان پر است، تصریح کرد: ذخیره برف ها با گرم شدن هوا و بارش های بهاری به پر شدن سد کمک می کند بنابراین باید بارش های زمستانه خوبی داشته باشیم تا با گرم شدن هوا در فصل بهار و رگبارهای بهاری سیلاب اتفاق بیفتد و سد پر شود.

ضروری درباره هدایت آب های سطحی و برف های موجود در شهر به منظور کمک به تغذیه سد و سفره های زیرزمینی، یادآور شد: همه برف ها ذوب شده و وارد سیکل مصرف و باعث تغذیه آبخوان همدان-بهار می شود بنابراین نیازی به کار خاصی نیست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان بیان کرد: شبکه جمع آوری آب های زیرزمینی و آب های سطحی در رودخانه ها وجود دارد و اگر تمهیدی از سوی شهرداری دیده نشود هم این آب ها صرف تغذیه آبخوان می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همدان 30 درصد از بارش سالانه عقب است

همدان 30 درصد از بارش سالانه عقب است