مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 11:252022-12-25پزشكي

راهکارهای خانگی برای رفع سرفه های مزمن


بیماری هایی همچون آسم، سینوزیت، آلرژی های فصلی، بازگشت غذا از مری به معده، تماس با دود سیگار، وجود جسم خارجی در ریه، نوعی نقص ایمنی، اختلالات و تومورهای ریه و مصرف بعضی از داروها و آلودگی هوا با سرفه طولانی مدت خود را نشان می دهند؛ - اما راهکار برطرف شدن این مشکل چیست؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سرفه مزمن گاه می تواند منجر به استفراغ، افسردگی و در موارد حادتر شکستگی دنده ها شود.

این نوع سرفه با عنوان سرفه بیش از هشت هفته در بزرگسالان و بیش از 4 هفته در کودکان تعریف شده است.

این عارضه می تواند با سایر علائم رخ دهد.

علائمی از قبیل آبریزش یا گرفتگی بینی، احساس مایع پشت گلو، گلو درد مکرر، گرفتگی صدا، خس خس سینه و تنگی نفس، سوزش سر دل یا ترش مزه بودن دهان و در موارد نادر سرفه خونی رخ دهد.

اگر برای هفته ها سرفه همراه با خلط یا خون داشتید و اگر این سرفه ها باعث بروز اختلالات خواب در شما شد یا زندگی اجتماعی و شغلی شما را مختل کرد، باید به پزشک مراجعه کنید.

سرفه های گاه به گاه، طبیعی هستند و به خارج شدن مواد و ترشحات از ریه ها کمک کرده و مانع بروز عفونت می شوند، اما سرفه ای که هفته ها باقی بماند در نتیجه یک مشکل زمینه ای شامل موارد زیر است: _ ترشحات پشت حلق: علت این ترشحات شامل آلرژی، رینیت غیر آلرژیک فصلی، التهاب حلق و حنجره و سینوزیتیس است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای خانگی برای رفع سرفه های مزمن

راهکارهای خانگی برای رفع سرفه های مزمن