مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 12:002022-12-25سياسي

اعتلای علوم پایه، گامی اساسی در مسیر توسعه


رییس انجمن ریاضی ایران با تاکید بر لزوم توجه سیاستگذاران به علوم پایه گفت: در کشورهای در حال توسعه، در حالیکه سیاستگذاران باید بتوانند افق دور را ببینند و آینده ای درخشان را ترسیم و برای رسیدن به آن تلاش کنند، - مسائل نزدیک را می بینند و از انجام اقدامات اساسی من جمله توجه به علوم پایه برای داشتن علم و فناوری عمیق و ریشه دار به منظور توسعه پایدار کشور، غافل یا عاجزند.

  دکتر محمد صال مصلحیان در گفت وگو با ایسنا با اشاره به فرا رسیدن پایان سال 2022 میلادی، سالی که به نام علوم پایه نامگذاری شده است، در خصوص چرایی کم توجهی به این علوم اظهار کرد: علوم پایه متشکل از علوم ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی و زمین شناسی و عبارت از دانش و مجموعه تحقیقاتی است که با گسترش نظریه ها و روش های علمی، زمینه ساز پیشرفت سایر علوم کاربردی می شود.

مبنای بسیاری از تحقیقات کاربردی، دستاوردهای تحقیقات در حوزه علوم پایه است.

وی افزود: تاریخ علم نشان داده خلق مفاهیم جدید و تولید و گسترش فناوری های نوین که برای رفاه عمومی است، بدون استفاده از علوم پایه امکان پذیر نیست.

در سال 2018 جایزه نوبل به طور مشترک به سه محقق تعلق گرفت؛ یکی از آن ها تحقیقات پایه در فیزیک لیزر را انجام داده بود و نیمی از جایزه به او تعلق گرفت و 2 نفر دیگر هم این تحقیقات را برای تولید پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتلای علوم پایه، گامی اساسی در مسیر توسعه

اعتلای علوم پایه، گامی اساسی در مسیر توسعه