مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 12:152022-12-25دانش

نظریه آگاهی کوانتومی ORCH OR پن رز ـ همروف


انجمن علمی دانشکده ی فیزیک دانشگاه صنعتی شریف، در سمینار فیزیک آماری، نشست «مروری بر نظریه ی آگاهی کوانتومی ORCH OR پن رز ـ همروف » می پردازد.

- انجمن علمی دانشکده ی فیزیک دانشگاه صنعتی شریف، در سمینار فیزیک آماری، نشست مروری بر نظریه ی آگاهی کوانتومی ORCH OR پن رز ـ همروف می پردازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه دانشجویان ایسنا، این برنامه چهارم دی ساعت 15 با ارائه محمد آقاجانی در کلاس ف 2 دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

مسئله آگاهی و رابطه ذهن بدن پیشینه ای طولانی دارد و دانشمندان و فیلسوفان متعددی در این باره اندیشیده و صحبت کرده اند.

نظریه کوانتوم و ویژگی های متمایزی که دارد مسیر جدید و توانمندی را برای پژوهش در حوزه آگاهی فراهم کرده است و امروزه آگاهی کوانتومی به عنوان موضوعی بین رشته ای دانشمندان و افراد متخصص در حوزه های علوم شناختی علوم ،اعصاب، روانشناسی فیزیک فلسفه و حتی پزشکی را دورهم گرد آورده است تا بتوانند پاسخ مناسبی را به کمک نظریه کوانتوم برای این مسئله فراهم کنند که چرا و چگونه آگاهی با فعالیت های مغزی ارتباط دارد؟ نظریه آگاهی کوانتومی ORCH OR توسط بن رز برنده جایزه نوبل فیزیک و همروف ـ متخصص بیهوشی و استاد دانشگاه آریزونا پیشنهاد شده است و در این نظریه با استدلال بر محاسبه ناپذیری آگاهی و ارتباط آن با تقلیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظریه آگاهی کوانتومی ORCH OR پن رز ـ همروف

نظریه آگاهی کوانتومی ORCH OR پن رز ـ همروف