مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 12:352022-12-25دانش

پرداختن به فناوری به هیچ عنوان نباید ما را از تولید علم دور کند


معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه باید تعادل بین محور علم و محور فناوری ایجاد شود، گفت: پرداختن به فناوری به هیچ عنوان نباید ما را از تولید علم که رسالت اصلی دانشگاه است، - دور کند.

دانشگاهی مترقی است که هر دو بال را به صورت متوازن داشته باشد و بدون پشتوانه علمی نمی توان فناوری خوبی را رقم زد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر افشین زرقی امروز در بیست و سومین جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: در معاونت تحقیقات و فناوری بر اساس اسناد بالادستی، دو هدف کلان را دنبال می کنیم که یکی بحث ارتقای کیفی تحقیقات است و اعتقاد داریم که تحقیقی اثرگذار است که از کیفیت برخوردار باشد و در سطح بین المللی حرفی برای گفتن داشتن باشد.

وی افزود: بحث جهت گیری پژوهش به سمت پژوهش های کاربردی، مسئله محور و اثربخش، هدف دوم است و پژوهشی که منجر به محصول نشود، باطل است.

زرقی تصریح کرد: صاحبان ایده اگر در لبه دانش حرکت می کنند، می توانند به تولید علم بپردازند و از آنجایی که به دنبال کیفیت هستیم، انتظار داریم که انتشار در مجلات با کیفیت بالا رقم بخورد و اگر صاحبان ایده به دنبال محصول هستند، مسیر جداگانه ای برای آنها برای تولید محصولات فناورانه ترسیم کرده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرداختن به فناوری به هیچ عنوان نباید ما را از تولید علم دور کند

پرداختن به فناوری به هیچ عنوان نباید ما را از تولید علم دور کند