مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 14:152022-12-25اجتماعي

آغاز طرح جنگلانِه در کوهستان های کاشان


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان از اجرای شصتمین مرحله طرح جنگلانه در مناطق کوهستانی این شهرستان خبر داد.

- محمدمهدی شریفی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح جنگلانه با هدف احیا و حفظ پوشش گیاهی مراتع دشتی و کوهستانی با جلب مشارکت داوطلبانه گروه های مختلف مردم اجرا می شود.

وی افزود: این مرحله از طرح جنگلانه طی 12 هفته اجرا می شود که روز اول طرح با مشارکت بانوان و کودکان روستای ویدوجا برای کاشت بذر اسکوپاریا در کوهستان های اطراف روستا برگزار شد .

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان، گفت: ویژگی کوه های روستا، کاشت محصول به صورت دیم کاری است که با ایجاد هشتگ هایی به طول یک متر و ارتفاع 30 سانتیمتر در دامنه کوه جهت ذخیره آب برف و باران انجام می شود.

شریفی گفت: اجرای طرح جنگلانه به وسعت 15 هکتار باعث حفظ سرسبزی در حاشیه روستاها شده و از تخریب مرتع توسط معدنکاران جلوگیری می کند.

وی گفت: مناطق ویدوجا، سده و برزک، یک منطقه بادخیز است که اجرای طرح جنگلانه با جلوگیری از ایجاد ریزگردها و گرد و خاک مانع از آسیب به محصولات کشاورزی می شود.

بخش بزرگی از محصولات به، انگور و گل محمدی کاشان در بخش برزک تولید و به بازار عرضه می شود و غنی سازی مرتع ها می تواند حاشیه امنی برای محصولات کشاورزی و باغی در مقابل آفت ها ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز طرح جنگلانِه در کوهستان های کاشان

آغاز طرح جنگلانِه در کوهستان های کاشان