مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 14:302022-12-25بين الملل

ارتش چین، آمریکا را «تهدید مستقیم» برای جهان خواند


پس از امضای قانون مجوز دفاع ملی آمریکا 2023 توسط بایدن، وزارت دفاع چین در بیانیه ای اعلام کرد که واشنگتن عمدا عبارت تهدید چین را به عنوان بهانه ای برای افزایش هزینه های نظامی خود در تلاش برای حفظ سلطه جهانی اش مطرح می کند.

- پس از امضای قانون مجوز دفاع ملی آمریکا 2023 توسط بایدن، وزارت دفاع چین در بیانیه ای اعلام کرد که واشنگتن عمدا عبارت "تهدید چین" را به عنوان بهانه ای برای افزایش هزینه های نظامی خود در تلاش برای حفظ سلطه جهانی اش مطرح می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، تان کفه یی سخنگوی ارتش چین گفت: حقایق یکبار دیگر نشان داده که آمریکا تهدیدی مستقیم علیه نظم بین المللی و مقصر آشفتگی منطقه است.

این مقام چینی همچنین در این بیانیه مدعی شد که آمریکا با هدف پیگیری منافع خود به جنگ ها علیه دیگر کشورها یا ایجاد بحران و درگیری دامن زده و باعث تلفات سنگین و بی خانمانی غیرنظامیان بیگناه شده است.

طبق این گزارش، بودجه 858 میلیارد دلاری ارتش آمریکا برای سال مالی 2023 که 10 میلیارد دلار آن برای کمک های امنیتی و خرید تسلیحات برای تایوان است یک اقدام دیگر تحریک آمیز محسوب می شود که می تواند به صورت جدی صلح و ثبات در تنگه تایوان را به مخاطره بیندازد و خطر تقابل نظامی بین چین و آمریکا را افزایش دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتش چین، آمریکا را «تهدید مستقیم» برای جهان خواند

ارتش چین، آمریکا را «تهدید مستقیم» برای جهان خواند