مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 دی 1401 ساعت 16:102022-12-25بين الملل

هشدار بغداد به گروهک های کُرد تجزیه طلب برای خروج از خاک عراق


یک عضو ارشد ائتلاف «دوله القانون» در عراق خبر داد که دولت این کشور در پیامی هشدارآمیز به گروهک های کُرد تجزیه طلب، از این گروه ها خواسته است که خاک عراق را ترک کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ترکی جدعان عضو ارشد ائتلاف دوله القانون در عراق، امروز (یکشنبه)، از پیام هشدارآمیز دولت فدرال عراق به چند گروهک کُرد تجزیه طلب در منطقه کردستان خبر داد.

عضو ارشد ائتلاف دوله القانون در گفت وگو با وبگاه بغداد الیوم اظهار داشت: دولت بغداد با نگرانی تشدید مشکلاتی که این احزاب و جریان های مسلح مستقر در منطقه کردستان باعث آن هستند، زیر نظر دارد؛ گروه هایی که خاک عراق را به میدان جنگ مسلحانه با برخی از کشورهای همسایه مبدل کرده اند.

ترکی جدعان در ادامه با بیان اینکه این احزاب و جریان ها عملا فرایندهای امنیتی عراق را تحت الشعاع قرار می دهند، خبر داد: بغداد پیامی محرمانه و غیرعلنی برای برخی از این احزاب فرستاده مبنی بر اینکه در قبال آنچه رخ می دهد ساکت نخواهد ماند و حق حفظ حاکمیت [خود را] خواهد داشت.

به گفته جدعان، در پیامی که دولت عراق برای این گروه ها ارسال کرده است، از این گروهک ها خواسته شده مقرهای خود را تخلیه کنند و فعالیت های خود را به خارج از مرزهای عراق منتقل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار بغداد به گروهک های کُرد تجزیه طلب برای خروج از خاک عراق

هشدار بغداد به گروهک های کُرد تجزیه طلب برای خروج از خاک عراق