مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 08:302022-12-26حوادث

ساخت و سازهایی به دور از اصول و زلزله هایی که دردسرسازند


مسئول شبکه لرزه نگاری خراسان جنوبی وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گفت: بیشتر روستاها و شهرها بر روی مکان های گسل واقع شده و بهتر است قبل از وقوع زلزله با استفاده از تکنولوژی روز و ساخت و سازهای اصولی و رعایت آیین نامه های ساخت از خطرات احتمالی زلزله جلوگیری کنیم.

- ایسنا/خراسان جنوبی مسئول شبکه لرزه نگاری خراسان جنوبی وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گفت: بیشتر روستاها و شهرها بر روی مکان های گسل واقع شده و بهتر است قبل از وقوع زلزله با استفاده از تکنولوژی روز و ساخت و سازهای اصولی و رعایت آیین نامه های ساخت از خطرات احتمالی زلزله جلوگیری کنیم.

سرزمین ما خاطرات تلخ زیادی از زلزله های بزرگ و مرگبار در طول تاریخ دارد.

5 دی ماه به عنوان روز ایمنی در برابر زلزله به قصد آگاهی رسانی و کاهش هرچه بیشتر خسارات ناشی از زلزله نامگذاری شده و هرسال با گرامیداشت یاد و خاطره قربانیان زلزله بم برگزار می گردد.

پس از وقوع فاجعه زلزله بم در دی ماه سال 1382 پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با توجه به ضرورت آگاه سازی و ارتقای فرهنگ عمومی در برابر این بلای طبیعی، پیشنهاد داد که این روز به عنوان روز ملی ایمنی در برابر زلزله نامگذاری شود تا فرصتی برای آگاه سازی عمومی و گرامیداشت یاد و خاطره چند ده هزار قربانی این فاجع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت و سازهایی به دور از اصول و زلزله هایی که دردسرسازند

ساخت و سازهایی به دور از اصول و زلزله هایی که دردسرسازند