مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 08:352022-12-26پزشكي

مداخلات اوتیسم در سن طلایی نتیجه بخش است


اوتیسم نوعی اختلال است که بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت های ارتباطی تأثیر می گذارد، یعنی ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای مبتلایان به اوتیسم، - دشوار می سازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اوتیسم اختلالی عصبی و رشدی در کودکان است که طی سال های اخیر رشد چشمگیری داشته و به دغدغه بسیاری از خانواده ها تبدیل شده است، کودکان مبتلا به این اختلال شرایط روحی و روانی خاصی دارند که همچون سایر بیماری های خاص حمایت همه جانبه دولت و جامعه را برای تجربه کردن زندگی عادی می طلبد، از طرفی هزینه کردن برای اوتیسم در دوران کودکی، موجب ذخیره سهم بسیار قابل توجهی از اقتصاد جامعه در بزرگسالی می شود.

گاهی علاوه بر مشکلاتی که این بیماری برای فرد ایجاد می کند، جامعه نیز نسبت به رفتارهای این افراد آگاهی ندارد و گاهی به آنان بی احترامی صورت می گیرد، بنابراین آگاهی نسبت به شرایط این بیماری و درک افراد بیمار از ضرورت های جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سن طلایی برای مداخلات درمانی اوتیسم فرود نیکوبین_ کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به افزایش شیوع اختلال اوتیسم در جامعه، اظهار کرد: اوتیسم اختلالی تکان دهنده و زنگ خطر بزرگی است که اگر سریعا مداخله صورت گیرد چنان معجزه ای اتفاق می افتد که کودک تا سن پنج سال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مداخلات اوتیسم در سن طلایی نتیجه بخش است

مداخلات اوتیسم در سن طلایی نتیجه بخش است