مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 09:502022-12-26حوادث

کرمانشاه برای یک زلزله بزرگ آماده است؟


پنجم دی ماه سالروز زلزله ویرانگر بم است.

زلزله ای که ساعت پنج و 26 دقیقه بامداد پنجم دی ماه در حالیکه بسیاری از مردم خواب بودند رخ داد و با ویرانی بخش عمده شهر بم، - ایسنا/کرمانشاه پنجم دی ماه سالروز زلزله ویرانگر "بم" است.

زلزله ای که ساعت پنج و 26 دقیقه بامداد پنجم دی ماه در حالیکه بسیاری از مردم خواب بودند رخ داد و با ویرانی بخش عمده شهر بم، 30 هزار نفر را کشت، چند ده هزار نفر را زخمی کرد و هزاران نفر بی خانمان شدند.

بعد از این زلزله مهیب، پنجم دی ماه به عنوان روز ملی ایمنی در برابر زلزله نامگذاری شد تا حساسیت نسبت به این بلای طبیعی افزایش یابد و البته اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارات جانی و مالی زلزله صورت گیرد.

کرمانشاه نیز 21 آبان 1396 زلزله ای 7.

3 را تجربه کرد، زلزله ای که 620 کشته و بیش از 10 هزار مجروح داشت و ویرانی گسترده ای در مناطق شهری و خصوصا روستایی استان به جا گذاشت.

حالا روز ایمنی در برابر زلزله فرصتی است تا به این موضوع بپردازیم که آیا با درس گرفتن از تجارب گذشته، کرمانشاه آمادگی لازم برای مقابله با یک زلزله احتمالی را دارد.

افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله( پنجم دی) در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه زلزله در تمام دنیا حتی با وجود تجهیزات پیشرفته کنونی از ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرمانشاه برای یک زلزله بزرگ آماده است؟

کرمانشاه برای یک زلزله بزرگ آماده است؟