مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 11:002022-12-26اقتصادي

شاخص راه روستایی آسفالت شده در کردستان 16 درصد پایین تر از میانگین کشوری است


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: شاخص بهره مندی روستاهای بالای 20 خانوار استان از راه آسفالت و بهسازی شده 64 درصد است که 16 درصد کمتر از میانگین کشوری است.

- فرزاد حسنی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: 3 هزار و 200 کیلومتر از 6 هزار و 200 کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت و مابقی خاکی و یا شنی است.

وی تصریح کرد: در آسفالت و بهسازی راه های روستایی بالای 20 خانوار و همچنین نسبت طول آسفالت انجام شده استان کردستان جزو استان های کم برخوردار کشور است.

حسنی با بیان اینکه 20 درصد از مجموع راه های روستایی آسفالت شده استان نیاز به تعمیر و بهسازی دارد، گفت: شاخص بهره مندی روستاهای بالای 20 خانوار استان از راه آسفالته و بهسازی شده 64 درصد است که 16 درصد کمتر از میانگین کشوری است.

به گفته وی، 28 درصد از مجموع راه های استان دارای خرابی شدید، 34 درصد خرابی متوسط، 29 درصد خرابی کم و 9 درصد سالم است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان اضافه کرد: براساس آخرین بررسی های صورت گرفته که در سال 95 انجام شده 62 نقطه حادثه خیز که 28 نقطه آن تعداد پرحادثه بودند شناسایی شده که تا کنون فقط 10 نقطه آن ایمن سازی شده است.

حسنی تصریح کرد: هرساله براساس اعتبارات برای رفع خرابی راه ها پروژه های بهسازی اجرا می شود تا جایکه تا پایان آذرماه امسال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاخص راه روستایی آسفالت شده در کردستان 16 درصد پایین تر از میانگین کشوری است

شاخص راه روستایی آسفالت شده در کردستان 16 درصد پایین تر از میانگین کشوری است