مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 11:002022-12-26پزشكي

کدام افراد چاق باید جراحی شوند؟


فوق تخصص لاپاراسکوپی درباره اینکه کدام افراد چاق باید جراحی شوند، توضیح داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، شهاب حسینی، فوق تخصص لاپاراسکوپی (جراحی درون بین) و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما در پاسخ به این سوال که چاقی چیست و چه معیارهایی دارد؟، گفت: چاقی یعنی تجمع غیر طبیعی سلول های چربی که با علت های مختلفی ایجاد می شود و معمولاً با سبک زندگی ناسالم (غذای ناسالم و کم تحرکی) ارتباط مستقیم دارد.

وی گفت: چاقی، شاخص های متعددی دارد که مهمترین آن شاخص توده بدنی یا BMI است و از تقسیم، وزن فرد بر حسب کیلوگرم بر مجذور قد بر حسب متر، به دست می آید.

اگر حاصل این عدد (شاخص توده بدنی)، بین 18/5 الی 25 باشد، فرد در محدوده نرمال، بین 25 تا 30 اضافه وزن، 30 تا 35 چاقی درجه یک، 35 الی 40 چاقی درجه 2 و BMI بالای 40 را چاقی مرضی می گویند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآوری کرد: نوع فعالیت هر فرد، در میزان وزن وی، تاثیر گذار است؛ به طور مثال افرادی که ورزشکار حرفه ای هستند، چون عضله بیشتری دارند، وزن بیشتری نیز دارند، زیرا عضله نسبت به چربی وزن بیشتری دارد، اما چربی جای بیشتری را اشغال می کند و فرد چاق به نظر می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام افراد چاق باید جراحی شوند؟

کدام افراد چاق باید جراحی شوند؟