مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 13:202022-12-26اقتصادي

افزایش 40 درصدی تولید بذرگندم در تعاون روستایی هرمزگان


رییس اداره خدمات فنی تعاون روستایی هرمزگان از افزایش 40 درصدی بذرگندم در شبکه تعاون روستایی هرمزگان خبر داد.

- عزیز سیدی در گفت و گو با ایسنا، از افزایش 40 درصدی توزیع بذرگندم در 9 ماهه سالجاری خبرداد و افزود: در 9 ماهه سالجاری 730تن بذرگندم بین کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی توزیع شد.

وی با اشاره به افزایش 40 درصدی بذرگندم توزیع شده در مقایسه با سال گذشته اشاره و تصریح: 523 تن بذرگندم گواهی شده توسط اتحادیه روستایی هرمزگان در سال زراعی 1400-1401 تولید شد.

وی با بیان اینکه هرمزگان سالیانه به 2 هزارو 700 تن بذرگندم نیاز دارد، اظهار کرد: بیشترین سطح زیرکشت گندم با 12 هزار هکتار به شهرستان حاجی آباد اختصاص دارد.

سیدی، مناطق مهم کشت گندم را شهرستانهای حاجی آباد، میناب، رودان، بستک و پارسیان برشمرد و عنوان کرد: چمران 2، مهرگان، سیروان، برات و سحر از جمله ارقام بذرگندم است و این ارقام را به خاطر سازگاری با شرایط اقلیمی و محیطی استان و کیفیت محصول و همچنین میزان باردهی و ثمردهی مناسب با این اهداف ارقام بذر گندم را مشخص می کنند.

وی ضمن اشاره به عملیات بوجاری و ضدعفونی بذرهای گندم در هرمزگان گفت: عملیات بوجاری و ضدعفونی بذرهای گندم در هرمزگان از 20 شهریور آغاز و تا پایان مهرماه ادامه دارد، این در حالی است که عملیات بوجاری و ضدعفونی بذرها ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 40 درصدی تولید بذرگندم در تعاون روستایی هرمزگان

افزایش 40 درصدی تولید بذرگندم در تعاون روستایی هرمزگان