مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 13:252022-12-26اقتصادي

افزایش تولید علوفه در 50 میلیون هکتار مراتع کشور در دستور کار است


مشاور رییس سازمان منابع طبیعی کشور از برنامه این سازمان برای افزایش تولید علوفه در 50 میلیون هکتار از مراتع کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید حسین میرعماد ظهر دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به مشکلات حفظ منابع طبیعی و مسائل اقتصادی اظهار داشت: وظیفه ما حفظ انفال است اما برخی مواقع مجبور می شویم که روی منافع عالی مردم پای بگذاریم و از این رو وظیفه دشوار و سنگینی بر عهده داریم هر چند حفظ منابع طبیعی با مشارکت مردم امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه امنیت غذایی کشور بدون حفظ آب و خاک اتفاق نمی افتد، خاطرنشان کرد: در کشور علی رغم توجه به موضوع آبخیزداری بیلان آب های زیرزمینی منفی است به طوری که بین 70 تا 1.

5 متر افت منابع آب های زیرزمینی داریم که بخشی به مدیریت مصرف و بخشی دیگر نیز به مدیریت تولید آب که یا همان آبخیزداری و بخشی دیگر نیز به مسائل مربوط به خاک باز می گردد.

مشاور رییس و مسئول پیگیری و هماهنگی امور مدیران و استان ها در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ادامه داد: به مسئله خاک در کشور بی توجهی شده و باید توجه داشت که اگر بخواهیم آب را حفظ کنیم ابتدا باید خاک را حفظ کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تولید علوفه در 50 میلیون هکتار مراتع کشور در دستور کار است

افزایش تولید علوفه در 50 میلیون هکتار مراتع کشور در دستور کار است