مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 14:252022-12-26حوادث

چهارمحال و بختیاری با 40 گسل فعال چقدر آماده مواجهه با زلزله است؟


چهارمحال و بختیاری 40 گسل فعال دارد و در 6 ماهه نخست امسال وقوع 68 زمین لرزه در این استان به ثبت رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، امروز پنج دی ماه 1401 است تقویم را به عقب برگردانیم به پنج دی ماه 1382، ساعت 5 و 22 دقیقه صبح شهر بم به یکباره شروع به لرزیدن می کند، شدت زلزله به 6/6 ریشتر می رسد به دقیقه نمی کشد سال ها تلاش مردم شریف و نجیب به یکباره فرو می ریزد و بیش از 40 هزار نفر جان خود را از دست می دهند و 100 درصد منازل در برخی مناطق تخریب می شوند.

مدتی بعد از این حادثه دلخراش بنا بر تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز پنج دی ماه سالروز زلزله بم روز ملّی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نامیده شد و هدف از این نامگذاری یادآوری و بزرگداشت آن روز، جلب نظر و توجه عمومی به مخاطرات ناشی از وقوع پدیده های طبیعی مانند زلزله، سیل، طوفان، خشکسالی و شناسایی عوامل پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از آن خصوصاً تلفات جانی و گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه است.

کشور ایران روی چندین گسل بزرگ و کوچک قرار گرفته و استان های مختلف با توجه به اینکه در نزدیکی و یا روی این گسل ها قرار داشته باشند در معرض خطر وقوع زلزله هستند.

وجود 40 گسل فعال در چهارمحال و بختیاری سید حسن میراحمدی، مسئول لرزه نگاری چهارمحال و بختیاری در مصاحبه با خبرنگار فارس گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارمحال و بختیاری با 40 گسل فعال چقدر آماده مواجهه با زلزله است؟

چهارمحال و بختیاری با 40 گسل فعال چقدر آماده مواجهه با زلزله است؟