مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 14:302022-12-26حوادث

زلزله های بم و طبس هشداری جدی برای یزد است


مدیر کل بحران استان یزد با اشاره به گستردگی بافت های تاریخی و فرسوده و واقع شدن این استان روی چندین گسله، گفت: نباید مانند زلزله بم به قدمت بالای بناهای تاریخی استان خوش بین بود لذا زلزله های بم و طبس طی سالیان اخیر یک هشدار جدی برای استان یزد است.

- محمدعلی ملک زاده امروز سه شنبه پنجم دیماه که در تقویم رسمی کشورمان به عنوان روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده است، در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه کشور ایران روی کمربند زلزله دنیا قرار گرفته و به تبع استان یزد نیز به دلیل واقع شدن روی چندین گسل از وقوع زلزله هایی حتی به بزرگی بالای 4 ریشتر بی نصیب نیست.

وی با بیان این که در اکثر نقاط استان یزد شاهد بروز زمین لرزه هایی هستیم، متذکر شد: البته به لحاظ نوع، شدت و قدرت این مخاطره طبیعی در منطقه شرقی استان و مشخصاً شهرستان های بهاباد و بافق بیشتر گزارش می شود که در این زمینه خوشبختانه طی سالیان گذشته در شهرهایی مانند بهاباد نسبت به ارتقاء سطح ایمنی منازل اقدامات مناسبی صورت گرفته که البته هنوز جای کار بیشتری برای رسیدن به شهری ایمن تر دارد.

ملک زاده با اشاره به وقوع زلزله بم در سال 1383 و تلفات بالای جانی در این بلای طبیعی، گفت: اکثر مردم برای شهر بم با توجه به بافت و بناهای تاریخی با قدمتی 2500 ساله و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زلزله های بم و طبس هشداری جدی برای یزد است

زلزله های بم و طبس هشداری جدی برای یزد است