مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 15:152022-12-26اقتصادي

قدم بزرگ صنعت نفت با«تولید بار اول»/ فناوری چگونه تحریم ها را خنثی می کند؟


تولید بار اول تجهیزات صنعت نفت، علاوه بر کاهش ارزبری این صنایع، فرصت های مهم صادراتی را برای کشور فراهم کرد که در نهایت موجب خنثی کردن تحریم های نفتی و همچنین افزایش ارزآوری برای کشور شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، در شرایطی که غرب و آمریکا فروش تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز صنایع نفت و گاز ایران را با تحریم های شدیدی روبرو کردند، ضرورت دستیابی به فناوری لازم برای تولید این تجهیزات در داخل کشور مطرح شد.

طرح تولید بار اول ذیل شورای عالی امنیت ملی شکل گرفته بود و قانون پشتیبان نداشت.

از این جهت با پیگیری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و در قالب ماده 10 قانون جهش تولید دانش بنیان آیین نامه اجرایی برنامه تولید بار اول توسط دولت ابلاغ شد.

پس از این اقدام، دانش بنیان ها با یک پشتوانه بسیار قوی قانونی می توانند محصولات بو می سازی شده خود را به وزارتخانه ها و سازمان های دولتی عرضه کنند.

یکی از وظایف این کارگروه، طراحی سناریوی بومی سازی است؛ به طوری که به مدیران کمک می کند جزییات قرارداد بو می سازی را تعیین کنند.

در نهایت مجوز معافیت از تشریفات قانون و مقررات مناقصات با امضای معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری صادر می شود و به این ترتیب مشکل تولید بارِ اول اقلام راهبردی و محصولات فناورانه و استراتژیک به حداقل م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدم بزرگ صنعت نفت با«تولید بار اول»/ فناوری چگونه تحریم ها را خنثی می کند؟

قدم بزرگ صنعت نفت با«تولید بار اول»/ فناوری چگونه تحریم ها را خنثی می کند؟