مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 16:112022-12-26سياسي

حاکمیت دیرینه ایران بر جزایر سه گانه


اسناد قدیمی موجود درباره جزایر سه گانه «ابوموسی»، «تنب بزرگ» و «تنب کوچک» بر حاکمیت ایران بر این جزایر اذعان دارند.

- یک پژوهشگر سیاست خارجی تاکید کرد: اسناد قدیمی موجود درباره جزایر سه گانه ابوموسی ، تنب بزرگ و تنب کوچک بر حاکمیت ایران بر این جزایر اذعان دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، نشست ایرانی ترین جزایر ، به دنبال بیانیه اخیر عربستان و چین درباره حق مالکیت بر جزایر سه گانه ایران و با محوریت سه جزیره ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک با حضور کوروش احمدی ـ پژوهشگر سیاست خارجی و دیپلمات سابق ـ، علیرضا رافتی ـ نویسنده کتاب ایران نرسیده به امارات ـ و بیژن مقدم ـ مدیر مجموعه نیاوران در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شد.

کوروش احمدی ـ پژوهشگر سیاست خارجی ـ در این نشست گفت: سابقه تاریخی سه جزیره ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک یکی از مناقشات 50 سال گذشته ایران بوده؛ چرا که موقعیت ژئوپلیتیک فوق العاده ای دارد و بیشترین عمق آب در این منطقه است.

نهم آذرماه سال 1400، پنجاهمین سالگرد حضور نیروهای ایرانی در این جزایر و اعاده حاکمیت ایران بر این جزایر و آخرین روزی بود که پیمان هایی که انگلیس با شیوخ کشورهای حاشیه خلیج فارس داشت، خاتمه یافت و از ابتدای دسامبر سال گذشته، کشورهای تحت حاکمیت ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حاکمیت دیرینه ایران بر جزایر سه گانه

حاکمیت دیرینه ایران بر جزایر سه گانه