مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 16:302022-12-26اقتصادي

92 درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده است


رییس سازمان چای کشور از پرداخت 92 درصدی مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 116 هزار تن برگ سبز چای به ارزش 949 میلیارد تومان خریداری شده شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حبیب جهان ساز ظهر دوشنبه در نشست بررسی چالش های صنعت چای که با حضور استاندار گیلان در دفتر سازمان چای برگزار شد، اظهار کرد: تولید چای در یک دهه اخیر به ثبات نسبی رو به رشدی رسیده است و اکنون تولید چای در کشور به 30 هزار تن می رسد.

وی با اشاره به برخی چالش ها و موانع تولید چای، افزود: برخی موانع و چالش سبب شد تا برخی باغات چای از چرخه تولید خارج شود و برخی صنایع تبدیلی و کارخانجات هم تعطیل شدند.

رییس سازمان چای کشور، اصلاح و به زراعی باغات را از مهم ترین نیازهای امروز این صنعت برشمرد و بیان کرد: اصلاح و به زراعی باغات منجر به افزایش تولید و در نتیجه منجر به درآمد بیشتر می شود.

جهان ساز با تاکید بر تعیین تکلیف چای سنواتی، اضافه کرد: صنعتی کردن چای سنواتی بخشی از چالش های چایکاران را در این بخش حل می کند و سبب جبران خسارات گذشته می شود.

وی با اشاره به تفاهم نامه بین صندوق حمایت از چایکاران با برخی بانک ها در راستای اعطای تسهیلات به چایکاران، افزود: از طریق همین منابع در سال گذشته حدود 47 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و 20 میلیارد تومان سرمایه ای به چایکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

92 درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده است

92 درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده است