مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 16:502022-12-26اقتصادي

پرداخت تسهیلات نوسازی مسکن در بافت های فرسوده شهری


نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: 90 درصد خاک کشور بر روی کمربند زلزله است و برای جلوگیری از ایجاد بحران، برای نوسازی مسکن در بافت های فرسوده شهری تسهیلات پرداخت می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی منتظر ظهر دوشنبه به مناسبت پنج دی ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در همایش باز آفرینی شهری با بیان اینکه این همایش همزمان در 100 نقطه کشور برگزار می شود، اظهار کرد: بر اساس آمار موجود 90 درصد خاک ایران بر روی گسل زلزله قرار دارد و هر شش سال یک زلزله شدید و هر هشت سال یک زلزله بزرگ را مردم ایران تجربه می کنند.

به گفته وی تاکنون 166 هزار هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در کشور شناسایی شده است که 77 هکتار آن بافت فرسوده، 54 هکتار بافت سکونت های غیر رسمی و… است.

وی افزود: 33 درصد جمعیت شهری کشور در حوزه شهری با تراکم زیاد در این مناطق سکونت دارند و دو میلیون و 700 هزار بنای ناپایدار در کشور داریم.

منتظر با اشاره به اینکه بیش از 10 میلیون نفر در این بناها سکونت دارند، ادامه داد: یکی از اولویت های دولت سیزدهم در حوزه مسکن، نوسازی بافت های فرسوده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هم بر بازسازی بافت های فرسوده تاکید کرده اند، گفت: با مردمی سازی این کار و جلب مشارکت بخش خصوصی بسترهای لازم برای بازسازی بافت های فرسوده فرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرداخت تسهیلات نوسازی مسکن در بافت های فرسوده شهری

پرداخت تسهیلات نوسازی مسکن در بافت های فرسوده شهری