مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 18:352022-12-26اقتصادي

الگوی کشت در استان سمنان اجرایی شد؟


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: گندم و جوی آبی و دیم و کلزا در قالب الگوی کشت استان سمنان در کشت پاییزه کشت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا قاسمی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عصر امروز در نشست بررسی سند الگوی کشت استان سمنان با بیان اینکه الگوی کشت تعیین هدفمند نوع محصول، مکان تولید و مقدار آن در بازه زمانی مشخص است، اظهار کرد: کاهش آب مصرفی در بخش کشاورزی، حفظ و ارتقای شاخص های اقتصادی و تجاری، حفظ و ارتقای تولید با الگوی مصرف فعلی، پایداری الگو و سطح گیاهان چندساله، توسعه کشت گیاهان پاییزه، تأمین نیاز کشور به نباتات علوفه ای با ورود علوفه جدید و کم آب بر به الگو و توسعه کشت دانه های روغنی برخی از دستاوردهای اجرای طرح الگوی کشت است.

وی گفت: توسعه کشت در دیم زارهای کم بازده، توسعه کشت از فضای باز به گلخانه ها بر اساس برنامه های وزارت متبوع، افزایش سالانه راندمان آبیاری بر اساس برنامه هفتم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی، افزایش ضریب نفوذ دانش با ارتقای عملکرد در هکتار و افزایش ضریب خوداتکایی به محصولات تولیدی از دیگر دستاوردهای اجرای طرح است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه توجه به محدودیت های اقلیمی موجود، بیلان منفی آب دشت ها و نیاز به پایداری تولید محصولات،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الگوی کشت در استان سمنان اجرایی شد؟

الگوی کشت در استان سمنان اجرایی شد؟