مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 18:352022-12-26سياسي

اظهارات مصباحی مقدم درباره مصوبه جنجالی مجمع


هیات عالی نظارت می خواهد از کمیسیون های مجمع تشخیص برای تقویت کار خود کمک بگیرد و آنچه که نهایتا اهمیت پیدا می کند اظهار نظر عالی نظارت است نه اظهار نظر کمیسیون های مجمع تشخیص مصلحت نظام.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرآنلاین، مجمع تشخیص مصلحت نظام آخرین روز پاییز جلسه داشت و اعضاء آن در جریان بازنگری در آیین نامه نظارت این مجمع، رییس مجلس را موظف کردند پس از اعلام وصول لوایح و طرح ها در مجلس، نسخه ای از آن ها را برای رییس هیئت عالی نظارت بر سیاست های کلی نظام ارسال کند.

مصوبه مجمع تشخیص گفته اگر هیئت عالی نظارت مصوبات نهایی مجلس را مغایر یا غیر منطبق با سیاست های کلی تشخیص داد، رییس هیئت عالی نظارت به شورای نگهبان اطلاع می دهد تا این شورا مصوبه مجلس را مغایر اصل 110 قانون اساسی اعلام کند.

بر اساس این تصمیم رییس هیئت عالی نظارت باید مصوبه مجلس را برای بررسی مغایرت یا انطباق نداشتن با سیاست های کلی نظام به کمیسیون های تخصصی مجمع تشخیص بفرستد تا در مهلت تعیین شده، درباره اش اظهار نظر شود.

مهلت اعلام نظر هیئت عالی نظارت از تاریخ رسیدن مصوبه مجلس، 10 روز است که اگر ضرورت داشته باشد، این مهلت با هماهنگی شورای نگهبان تا حداکثر مهلت قانونی اظهارنظر این شورا قابل تمدید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اظهارات مصباحی مقدم درباره مصوبه جنجالی مجمع

اظهارات مصباحی مقدم درباره مصوبه جنجالی مجمع