مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 دی 1401 ساعت 19:552022-12-26سياسي

شورای استان سازوکار نظارتی ندارد /سه شهر فارس فاقد شوراست


در حالیکه بیش از 70 درصد وظایف شوراهای استان، بعد نظارتی دارد، این نهاد فاقد ساز و کار و نیروی انسانی لازم برای انجام این بخش از وظایف قانونی است.

- ایسنا/فارس رییس شورای اسلامی استان فارس گفت: در حالیکه بیش از 70 درصد وظایف شوراهای استان، بعد نظارتی دارد، این نهاد فاقد ساز و کار و نیروی انسانی لازم برای انجام این بخش از وظایف قانونی است.

سید ابراهیم حسینی دوشنبه 5 دی در جمع خبرنگاران به تشریح برخی از وظایف شورای استان و مشکلات پیش روی آن پرداخت و اضافه کرد: باتوجه به تشریح 14 فصل در قانون اساسی یک فصل مربوط به شوراهاست و از 177 اصل تعداد 9 اصل مستقیما مربوط به شوراهاست.

او عنوان کرد: بر مبنای قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی قانونی مکتوب و تعیین تکلیف کرده که شوراها شامل چند بخش هستند که شورای روستا، شهر، بخش، شهرستان و شورایعالی استان ها از جمله آنهاست.

رییس شورای فارس همچنین با بیان اینکه این استان 37 شهرستان دارد که اعضای شوراهای آن شامل سه نماینده بخش و پنج شهر است، افزود: از 2400 روستای فارس، 2 هزار و 89 روستا شورای روستایی فعال دارد و 311 روستا شورا ندارد و از 120 شهر استان 3 شهر فاقد شوراست.

حسینی، جمعیت اعضای شوراها در روستاهای فارس را 6935 نفر اعلام و اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون تنها 71 میلیون تومان برای هزینه جاری اعضای شورا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای استان سازوکار نظارتی ندارد /سه شهر فارس فاقد شوراست

شورای استان سازوکار نظارتی ندارد /سه شهر فارس فاقد شوراست