مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 دی 1401 ساعت 06:052022-12-27اقتصادي

طرح خودمالکی؛ طرحی برای تسریع در ساخت و سازهای مسکن


کارشناسان مسکن بر این باورند که طرح خودمالکی می تواند بخشی از کمبودهای مسکن را جبران کند و قیمت مسکن را نیز کاهش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، پروژه خود مالکی در سال 88 تا 92 به تصویب رسید و در مسکن مهر این پروژه به کار آمد حدود 260 هزار واحد مسکن مهر در بافت های فرسوده ساخت و سازها آغاز شد در آن زمان در قالب طرح نوسازی خودمالک که با تسهیلات دولتی و روی زمین های مالکان واحدهای فرسوده آپارتمان های نوساز ساخته شد، مجموعاً 6 بانک عامل به مالکانی که متقاضی نوسازی روی زمین های خود بودند، تسهیلات پرداخت شد.

در بحث خود مالکی توانمندی ساکنان بافت های فرسوده در همه حوزه ها است و مهمترین ابعاد این توانمندی مالی است به این معنی که سیاست ها باید به گونه ای باشد که مالکان بافت های فرسوده خودشان برای نوسازی اقدام نمایند.

تاریخچه آغاز طرح خود مالکی در ساخت مسکن در وهله اول توافق بین شرکت عمران بهسازی و نوسازی شهری و بانک مرکزی بوده است در این توافق بخشی از یارانه های دولتی به بانک پرداخت شد تا در عوض بانک چندین برابر آن را به صورت تسهیلات نوسازی به بافت های فرسوده دهد.

در سال 88 وزارت مسکن و شهرسازی این توافق را تأیید کرد و در قالب مسکن مهر به بافت های فرسوده برای نوسازی و ساخت و ساز آغاز شد در آن دوره تسهیلات 25 میلیون تومانی مسکن مهر برای 30 هزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح خودمالکی؛ طرحی برای تسریع در ساخت و سازهای مسکن

طرح خودمالکی؛ طرحی برای تسریع در ساخت و سازهای مسکن