مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 دی 1401 ساعت 09:252022-12-27سياسي

سیدوکیلی: حضرت زهرا به عنوان یک زن، وظیفه اجتماعی اش را انجام می داد، نه یک فمنیست


حضرت زهرا پس از فتح مکه وظیفه اجتماعی خود را فارغ از هرگونه گرایش جنسیتی عملی می سازند.

او به عنوان یک زن اما نه با رویکردهای فمنیستی که امروزه شاهدیم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، مظاهر مدرنیته و دنیای سکولار که طی 200 سال اخیر با سرعت هرچه بیشتر در فرهنگ و اجتماعِ مردم جهان رسوخ کرده است، طبع فکری و نظری مردمان را تغییر داده و مدل و الگوی زیسته دیگری را پیش پای آن ها گذاشته است.

در این دنیا چشم ها از آسمان به زمین آمده و بشر بیش از آن که به عوالم غیب بیندیشد، ذهن خود را درگیر پیچیدگی ها و فرمولاسیون زمین کرده است.

کشور و جامعه ما گرچه هم چنان به عنوان آخرین سنگرها در برابر دنیای سکولار و تفکر مدرن شناخته می شود، اما سؤالات و مسائل دنیای جدید اذهان و افکار مردم ما را، از مذهبی تا غیر مذهبی را پر کرده است.

یکی از مهم ترین موضوعات که شاید برای ما شیعیان از اهمیت خاصی برخوردار باشد، جایگاه اولیای دینی ما موسوم به چهارده معصوم در زندگی این عصر است.

به راستی سیره و روش این حضرات چه چیزی دارد که بشر امروزی بتواند گم شده خود را در آن جست وجو کند؟ گریزی به حال حاضر جامعه می زنیم، حضرت فاطمه زهرا برای آن دختر نوجوان یا جوانی که از سر عقیده یا هیجانات متأثر از فضای مجازی فریاد زن، زندگی، آزادی سر می دهد چه افق راه گشایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیدوکیلی: حضرت زهرا به عنوان یک زن، وظیفه اجتماعی اش را انجام می داد، نه یک فمنیست

سیدوکیلی: حضرت زهرا به عنوان یک زن، وظیفه اجتماعی اش را انجام می داد، نه یک فمنیست