مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 دی 1401 ساعت 11:202022-12-27اقتصادي

9 میلیون نفر در پهنه پر خطر و ابنیه های ناپایدار کشور سکونت دارند


معاون دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ایران گفت: بر اساس بررسی های انجام شده حدود 9 میلیون نفر از جمعیت کشور در پهنه خطر بالا و خیلی بالا سکونت دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبر محرومیت زدایی ما در ستاد بازآفرینی وظیفه سنگینی بر عهده داریم، گفت: طبق آخرین آمار از بافت های ناکارآمد در کشور ما بالغ بر 20 میلیون نفر ساکن در این مناطق داریم که این رقم حدود 33 درصد از جمعیت شهری است.

استادی ادامه داد: با این وضعیت تقریباً می توان گفت که حاشیه شهرها دارد بر متن غلبه می کند لذا می طلبد تا در رویه ها و سیاست ها حوزه شهرسازی یک بازنگری اساسی داشته باشیم.

به گفته وی، این 20 میلیون نفر در 166 هزار هکتار بالغ بر 23 درصد از سطح شهرهای کشور را شامل می شود که این امر بیانگر آن است که در مواجهه با این موضوع با یک یا دو محله مواجه نیستیم لذا باید تا حداقل یک سوم از منابع و ظرفیت های همه دستگاه ها در کنار شهرداری ها در دولت عدالت محور 9 معطوف به این محلات شود.

وجود 2180 هکتار بافت فرسوده شهری در استان مرکزی وی یادآور شد: جهت تحقق این امر می طلبد تا تمامی مسؤولان ستاد بازآفرینی و مدیران شهری از همه دستگاه ها مطالبه گری کنند تا حداقل 30 درصد از منابع را در این محدودها بیاورند و شاهد حرکت جمعی در کنار شهرداری باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

9 میلیون نفر در پهنه پر خطر و ابنیه های ناپایدار کشور سکونت دارند

9 میلیون نفر در پهنه پر خطر و ابنیه های ناپایدار کشور سکونت دارند