مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 دی 1401 ساعت 11:202022-12-27سياسي

بی مهری تاریخ در نقل اسناد شهادت حضرت زهرا (س)


پژوهشگر بنیاد بین المللی امامت، قم عنوان کرد: اگرچه منابع تاریخی نسبت به نقل یکپارچه و دقیق شهادت بخل ورزیده اند، اما هر پژوهشگر تاریخی می تواند با استفاده از شیوه تجمیع مدارک و قرائن، - این شهادت را به اثبات رساند؛ زیرا منابع زیادی، گزارش های مختلفی از رویدادهای پراکنده پیرامون شهادت حضرت فاطمه(س) را به ثبت رسانیده اند.

رسول چگینی پژوهشگر بنیاد بین المللی امامت، قم در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: یکی از پرسش هایی که در ایام فاطمیه بازپخش می شود، پیرامون چرایی عدم نقل ماجرای شهادت حضرت فاطمه علیهاالسلام در منابع تاریخی متقدم است، برخی با استناد به این سخن که منابع تاریخی نخستین، رویدادی را درباره شهادت حضرت زهرا(س) منعکس نکرده اند، تلاش دارند که شهادت دختر پیامبر(ص) را انکار کنند.

وی اظهار کرد: در پاسخ به این پرسش باید گفت، اگرچه منابع تاریخی نسبت به نقل یکپارچه و دقیق شهادت بخل ورزیده اند، اما هر پژوهشگر تاریخی می تواند با استفاده از شیوه تجمیع مدارک و قرائن، این شهادت را به اثبات رساند؛ زیرا منابع زیادی، گزارش های مختلفی از رویدادهای پراکنده پیرامون شهادت حضرت فاطمه(س) را به ثبت رسانیده اند.

چگینی ادامه داد: برای نمونه بلاذری مورخ برجسته اهل سنت می نویسد: ابوبکر به دنبال علی برای بیعت کردن فرستاد چون علی(علیه السلام)


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی مهری تاریخ در نقل اسناد شهادت حضرت زهرا (س)

بی مهری تاریخ در نقل اسناد شهادت حضرت زهرا (س)