مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 دی 1401 ساعت 12:002022-12-27سياسي

ضیافت فاطمی شفت با پخت 300 دیگ آش نذری/ آش شفتی ها به آیسیسکو نرسید!


در هفتمین سال پیاپی از برگزاری ضیافت فاطمی در شفت، مردمان با فرهنگ این شهرستان 300 دیگ آش نذری طبخ کردند اما علی رغم گذشت مدت ها، مطالبه آنها برای ثبت ضیافت شان در آیسیسکو بی نتیجه مانده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شفت، آیین ضیافت فاطمی و مهارت پخت آش نذری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از سنن ریشه دار مردم شهرستان شفت است.

این آیین به صورت خودجوش در ایام منتهی به شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با جمع آوری کمک ها و نذورات مردمی آغاز و با پخت متبهرانه و توزیع آش پایان می یابد.

از جلوه های معنوی و اجتماعی این میراث ناملموس و منحصر به فرد شفتی ها، انسجام درونی و خود جوش آن ها در تهیه اقلام و متاع پخت آش، آماده سازی و فرآوری فرآیند پخت، اقامه مجلس مدیحه سرایی و نوحه خوانی در مدح و ثنای آل الله به ویژه حضرت زهرا سلام الله علیها، جمع شدن خانواده ها، اقوام و منسوبان گرد آش منسوب به حضرت فاطمه زهرا سلام و توزیع متبرکانه آن در بین عموم مردم است.

در سال های اخیر، پخت و توزیع آش نذری در شفت انسجام خاصی پیدا کرده و به شور و شعور فرهنگی و آیینی این ضیافت افزوده است؛ پخت آش نذری شفت از 18 دیگ در سال اول اکنون و در هفتمین سال پیاپی به 300 دیگ آش نذری رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضیافت فاطمی شفت با پخت 300 دیگ آش نذری/ آش شفتی ها به آیسیسکو نرسید!

ضیافت فاطمی شفت با پخت 300 دیگ آش نذری/ آش شفتی ها به آیسیسکو نرسید!