مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 دی 1401 ساعت 13:552022-12-27اقتصادي

مخازن سدهای تهران 450 میلیون مترمکعب کسری آب دارد


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: مخازن سدهای تهران در سال های نرمال در زمان حدود 700 میلیون مترمکعب آب داشت و در حال حاضر 450 میلیون متر مکعب کسری آب داریم.

- محمدرضا بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه علیرغم کمبود شدید آب حتی یک ساعت در تأمین آب استان تهران اختلال ایجاد نشد، افزود: اما واقعیت این است، که ذخایر سدهای تهران وضعیت مناسبی ندارند، بارش های اخیر نیز عمدتاً در سرشاخه و بالادست سدها به شکل برف بوده و تبدیل به روان آب نمی شود که بتواند مشکل را در کوتاه مدت حل کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ضمن تقاضا از شهروندان برای صرفه جویی در مصرف آب گفت: بارش برف اخیر برای فصول گرم ذخیره خوبی خواهد شد، اما در پاییز بارندگی نداشتیم و روان آب ایجاد نشد و بارش های اخیر خیلی به مخازن سدها کمک نخواهند کرد و آورده ای برای رودخانه ها ندارند.

وی با بیان اینکه مخازن سدهای تهران نسبت به سال های نرمال یک سوم شده است، اضافه کرد: اگر مدیریت مصرف نداشته باشیم، تا شب عید دچار مشکل آب خواهیم بود، چرا که در شهر تهران روزانه بین 2900 تا 3 میلیون مترمکعب مصرف آب شرب داریم که بخشی از آن از منابع آب سطحی و بخشی از منابع آب زیرزمینی تأمین می شود و همین امر ذخایر سدهای تهران را کاملاً در حالت بحرانی قرار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخازن سدهای تهران 450 میلیون مترمکعب کسری آب دارد

مخازن سدهای تهران 450 میلیون مترمکعب کسری آب دارد