مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 دی 1401 ساعت 18:102022-12-27بين الملل

ناشنیده های آشکار عملیات کربلای چهار


محمدعلی صمدی پژوهشگر تاریخ معاصر و مطالعات جنگ در رابطه با لو رفتن عملیات عملیات کربلای چهار گفته است: من لو رفتن رو به لحاظ نظامی اصطلاح غلطی می دانم.

- جنگ تحمیلی هشت ساله رژیم بعث عراق علیه ملت ایران که با پشتیبانی غرب و شرق از 31 شهریور 1359 آغاز و در سوم شهریور 1367 پایان یافت، یکی از سخت ترین و حساس ترین مقاطع تاریخی ایران معاصر بود که هنوز نکات و ناگفته های پنهان زیادی در پس رویدادهای خود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، عملیات کربلای چهار یکی از پیچیده ترین و پرمناقشه ترین عملیات های دفاع مقدس بود که در تاریخ 3 دی 1365 در محور ابوالخصیب در جنوب عراق، به صورت گسترده و با هدف آماده سازی مقدمات فتح بصره، توسط نیروهای مسلح ایران آغاز شد و به پی لو رفتن طرح عملیات، در تاریخ 5 دی 1365 با عقب نشینی نیروهای ایرانی، پایان یافت.

عملیاتی که در سال های اخیر و پس از توییت محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیش از سایر عملیات های موفق و ناموفق در دفاع مقدس مورد توجه قرار گرفت.

  کربلای چهار؛ عملیاتی که منجر به فریب دشمن شد محسن رضایی در دی ماه 97 و در سالروز عملیات کربلای چهار در توییتی نوشته بود که عملیات کربلای چهار باعث فریب دشمن شد و از آن به عنوان عملیاتی برای فریب نام برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناشنیده های آشکار عملیات کربلای چهار

ناشنیده های آشکار عملیات کربلای چهار