مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 08:302022-12-28سياسي

سیاست های ساخت و ساز در بافت تاریخی نیازمند بازنگری است


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، ناهمگونی و عدم استحکام بخشی بافت تاریخی را موجب خالی شدن این بافت از سکونت افراد بومی دانست و گفت: - سیاست های ساخت و ساز در بافت تاریخی نیازمند بازنگری هستند و باید مرتفع شوند چرا که با قوانین فعلی میراث فرهنگی، استحکام بخشی بناهای تاریخی با مشکل روبروست.

علی اکبر عزیزی در جمع سفیران نوسازی بم برای ایران قوی، با اشاره به ضرورت توجه به اجرای طرح بازآفرینی شهری در بافت تاریخی استان، گفت: یزد، استانی غنی از حیث برخورداری از بافت تاریخی است و ما میراث دار بافت تاریخی بزرگی هستیم ولی حادثه ای نظیر زلزله بم میتواند برای استان خسارت بار باشد لذا ورود به این عرصه و تصمیم گیری برای آیندگان در این استان حائز اهمیت است.

وی بافت تاریخی را ثروت عظیم معنوی و مادی استان برشمرد و گفت: این ثروت عظیم همواره دستخوش حملاتی از جمله بلایای طبیعی و غیر طبیعی است که سیل اخیر یکی از این حملات بلایای طبیعی به بافت تاریخی ما بود و خالی شدن بافت از سکنه بومی نیز نمونه ای از حوادث غیر طبیعی است.

عزیزی ناهمگونی و عدم استحکام بخشی بافت تاریخی را موجب خالی شدن این بافت از سکونت افراد بومی دانست و ابراز داشت: سیاست های ساخت و ساز در بافت تاریخی نیازمند بازنگری هستند که باید مرتفع شوند چراکه با قوانین فعلی می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست های ساخت و ساز در بافت تاریخی نیازمند بازنگری است

سیاست های ساخت و ساز در بافت تاریخی نیازمند بازنگری است