مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 08:552022-12-28سياسي

کدام زنان همنشین حضرت فاطمه(س) می شوند؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، با وجود اینکه صبر کردن در برابر آزار و اذیت دیگران به خصوص همسری که تمام عمر در کنار انسان قرار می گیرد، - بر اساس حدیث اهل بیت (ع) زنانی که در برابر بداخلاقی و غیرت ورزی همسر خود صبر کنند، در روز قیامت با حضرت زهرا (س) محشور می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، با وجود اینکه صبر کردن در برابر آزار و اذیت دیگران به خصوص همسری که تمام عمر در کنار انسان قرار می گیرد، سخت و مشکل است، اما یکی از راه های تقرب به سوی خدا محسوب می شود و از آموزه های اصلی در سبک زندگی دینی محسوب می شود.

دکتر راضیه تقی زاده، محقق و پژوهشگر حوزه زنان، در قالب یادداشتی به اهمیت صبر زنان در زندگی مشترک و تأسی به سیره حضرت زهرا سلام الله علی ها پرداخته است.

زنان چگونه جهاد می کنند؟ در جلد اول کتاب مکارم الاخلاق و همچنین در جلد سوم کتاب من لا یحضره الفقیه روایتی از حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام نقل شده که آن حضرت فرموده اند: جهاد یک زن عبارت از آن است که در برابر آزار و اذیت شوهر خود و در برابر غیرتمندی او صبر کند.

درواقع مفهوم روایت این است که همان طور که مردان در راه خدا جهاد می کنند و به خاطر این کار در نزد خداوند متعال دارای تقرب و منزلت و مقام شده و خداوند هم برای آن ها پاداش و ثوابی تعیین فرموده اند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام زنان همنشین حضرت فاطمه(س) می شوند؟

کدام زنان همنشین حضرت فاطمه(س) می شوند؟