مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 09:252022-12-28پزشكي

جراحی موفقیت آمیز اصلاح پای پرانتزی در اسدآباد


مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از عمل موفقیت آمیز اصلاح پای پرانتزی برای اولین بار در این شهر توسط یکی از متخصصان ارتوپد بیمارستان قائم(عج) شهرستان خبر داد.

- ایسنا/همدان مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از عمل موفقیت آمیز اصلاح پای پرانتزی برای اولین بار در این شهر توسط یکی از متخصصان ارتوپد بیمارستان قائم(عج) شهرستان خبر داد.

حسین سلیمانی با بیان اینکه زانو یکی از مهم ترین مفاصل بدن است که در طی فعالیت های روزانه نیروی زیادی را متحمل می شود،افزود: در هر بار قدم زدن، نیرویی به اندازه سه تا هشت برابر وزن بدن فرد به زانوها وارد می شود که به دلیل وجود ساختارهای غضروفی در سر استخوان ها و مینیسک زانو، این نیروها تا حدی خنثی می شوند.

وی افزود: پای پرانتزی نوعی شکل غیرطبیعی در پاها بوده که هنگام حالت ایستاده که مچ دو پا به هم متصل است و فاصله ای بین دو زانو وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد، سلیمانی با بیان اینکه پای پرانتزی بسته به میزان فاصله دو زانو از هم می تواند خفیف تا شدید باشد،تصریح کرد: در این حالت با توجه به اینکه راستای استخوان های زانو مناسب نیستند بنابراین نیروی وارده بر بخش های مختلف زانو نیز به صورت متعادلی پخش نمی شوند و آن بخشی از زانو که نیروی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جراحی موفقیت آمیز اصلاح پای پرانتزی در اسدآباد

جراحی موفقیت آمیز اصلاح پای پرانتزی در اسدآباد