مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 09:402022-12-28اقتصادي

یارانه میوه شب عید محلی برای رانت/دخالت دولت بازار را بهم می زند


رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزیجات گفت: سال گذشته یارانه مربوط به میوه شب عید هرز رفت زیرا کار کارشناسی برای استفاده از این یارانه انجام نشده بود.

- به گزارش، ابتدای هفته معاون سازمان تعاون روستایی اعلام کرد امسال برای میوه شب عید یارانه ای در نظر گرفته نشده و قرار است بخش خصوصی برای تنظیم بازار اقدام کند؛ بنابراین قیمت میوه برای مصرف کننده در کارگروه هایی که برای این امر تعریف شده در هر استان مشخص و تعیین می شود.

حال پرسش این است که آیا چنین عملکردی منجر به گرانی میوه شب عید نخواهد شد؟ اسداله کارگر، رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزیجات در گفت و گو با مهر گفت: سال گذشته یارانه مربوط به میوه شب عید هرز رفت زیرا کار کارشناسی برای استفاده از این یارانه انجام نشده بود.

وی افزود: میوه های خریداری شده به لحاظ کیفیت مناسب نبودند و دورریز زیادی داشتند؛ علاوه بر اینکه میوه ها با نرخ بالا خریداری شده بودند.

او ادامه داد: قیمت کف بازار مناسب بود و بخش خصوصی با ذخیره سازی میوه ای که انجام داده بود، توانست مدیریت کرده و تعادل در بازار برقرار باشد.

ضرورت مدیریت زمان رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزیجات با بیان اینکه اگر قرار است یارانه ای پرداخت شود باید این امر از ماه های شهریور و مهر تخصیص داده شود، عنوان کرد: پرداخت این یارانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یارانه میوه شب عید محلی برای رانت/دخالت دولت بازار را بهم می زند

یارانه میوه شب عید محلی برای رانت/دخالت دولت بازار را بهم می زند