مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 10:522022-12-28سياسي

رصدخانه ملی علم و فناوری، کلید رشد اقتصاد دانش بنیان است


مدیر کانون دانشجویی کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی می گوید رصدخانه فناوری، نهادی برای تشخیص فناوری های برافکن و تأثیرگذار در حوزه اقتصاد دانش بنیان است که توجه بیشتر به آن در اکوسیستم علم و فناوری کشور به خصوص مراکز دانش بنیان، - مدیر کانون دانشجویی کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی می گوید رصدخانه فناوری، نهادی برای تشخیص فناوری های برافکن و تأثیرگذار در حوزه اقتصاد دانش بنیان است که توجه بیشتر به آن در اکوسیستم علم و فناوری کشور به خصوص مراکز دانش بنیان، اجتناب ناپذیر است.

علیرضا کیانفر در گفت وگو با باشگاه دانشجویان ایسنا، ضمن اشاره به رشد شتابان تحولات فناورانه جوامع امروزی در عرصه های مختلف گفت: این تحولات باعث شده بشر، نگران آینده پرمخاطره و سرشار از عدم قطعیت خود گردد.

در چنین فضایی آینده نگری، اطلاع از تغییرات و روندهای توسعه فناوری از اهمیت بالایی برخوردار است.

تصمیم سازی در چنین جهانی مستلزم بینش عمیق نسبت به روند تحولات آینده است و تصمیماتی که بر اساس چنین بینشی اتخاذ گردد از امکان موفقیت و رقابت پذیری بالاتری در اقتصاد برخوردار خواهد بود.

او اضافه کرد: برای مثال در صورت رصد فناوری های حوزه ICT در سال های گذشته، این بینش را در بین مدیران و تصمیم سازان کشور ایجاد می کرد که در دهه سوم قرن 21 میلادی، فناوری های 5G و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رصدخانه ملی علم و فناوری، کلید رشد اقتصاد دانش بنیان است

رصدخانه ملی علم و فناوری، کلید رشد اقتصاد دانش بنیان است