مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 11:102022-12-28سياسي

آغاز روند ابطال قوانین مربوط به «نخستین رییس جمهور» قزاقستان


نمایندگان مجلس قزاقستان در جلسه عمومی امروز خود بررسی پیش نویس ابطال قوانین مربوط به «نخستین رییس جمهور قزاقستان – الباسی (پیشوای ملت)» را آغاز کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، امروز در پارلمان قزاقستان روند ابطال قوانین مربوط به نخستین رییس جمهور این کشور – الباسی، آغاز شد.

بنابر سخنان، ارمان کاژاحمداف ، رییس کمیته قانونگذاری و اصلاحات قضایی – حقوقی مجلس قزاقستان این لایحه برای اعمال تغییر در قانون اساسی پس از همه پرسی اصلاح قانون اساسی در این کشور تهیه شده است.

به گفته وی، به طور خاص، مطابق با اصلاحات قانون اساسی، بند 4 ماده 46 قانون اساسی مستثنی شده که این قاعده را پیش بینی می کند که وضعیت و اختیارات اولین رییس جمهور قزاقستان توسط قانون اساسی، تعیین می شود.

  در این راستا، این لایحه ابطال قانون اساسی در این زمینه را پیش بینی می کند.

وی در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس خواستار آغاز روند بررسی این لایحه شد و 90 نماینده حاضر در جلسه به اتفاق آراء در این مورد رای موافق دادند.

گفتنی است که طبق قانون درباره اولین رییس جمهور قزاقستان – الباسی ، نورسلطان نظربایف رییس جمهور سابق این کشور و همچنین اعضا خانواده وی دارای امتیازات متعددی بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز روند ابطال قوانین مربوط به «نخستین رییس جمهور» قزاقستان

آغاز روند ابطال قوانین مربوط به «نخستین رییس جمهور» قزاقستان