مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 14:052022-12-28پزشكي

فواید و مضرات مصرف دمنوش های گیاهی


یک محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری گفت: مصرف طولانی مدت یک نوع دمنوش موجب می شود پس از گذشت مدتی اثرات مفید دمنوش بر روی بدن از بین برود که این موضوع نیز به دلیل عادت کردن بدن به این ماده گیاهی است.

- زینب علی بیگی در گفت وگو با ایسنا درخصوص فواید و مضرات مصرف چای های گیاهی، اظهار کرد: در طب سنتی افراط و تفریط در مصرف موادغذایی گوناگون حتی دمنوش های گیاهی پذیرفته شده نیست درواقع به افراد توصیه می شود به صورت مداوم و به مدت طولانی از یک نوع دمنوش استفاده نکنند.

این محقق طب سنتی افزود: براساس طب سنتی اگر یک دارو به صورت مداوم استفاده شود مانند غذا عمل کرده و خواص دارویی آن کاهش می یابد، درخصوص دمنوش های گیاهی نیز همین موضوع وجود دارد درواقع مصرف طولانی مدت یک نوع دمنوش موجب می شود پس از گذشت مدتی اثرات مفید دمنوش بر روی بدن از بین برود که این موضوع نیز به دلیل عادت کردن بدن به این ماده گیاهی است.

وی ادامه داد: بنابراین توصیه می شود اگر افراد به مصرف دمنوش های گیاهی علاقه دارند به صورت مداوم از یک نوع دمنوش استفاده نکنند و در مدت زمان دو تا سه روزه دمنوش های خود را تغییر دهند البته باید توجه داشت مصرف یک نوع دمنوش خاص به همه افراد توصیه نمی شود به عنوان مثال اگر افراد با مزاج گرم به مدت طولانی از دمنوش های گرم استفاده کنند ممکن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فواید و مضرات مصرف دمنوش های گیاهی

فواید و مضرات مصرف دمنوش های گیاهی