مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 14:202022-12-28فرهنگي

20 عملیات مرمتی در بناهای تاریخی استان مرکزی انجام شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: در 9 ماه اخیر عملیات اجرایی مرمت در 20 بنای تاریخی ثبتی استان با هدف جلوگیری از تخریب توسط این اداره کل انجام شده است.

- مصطفی مرزبان با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال جاری، تهیه و ارسال 10 پرونده میراث غیرمنقول، هفت پرونده میراث ناملموس، پنج پرونده میراث منقول، پنج پرونده میراث طبیعی، تهیه نقشه ها و پرونده های تعیین حریم 6 اثر تاریخی در سطح استان، توسط معاونت میراث فرهنگی این اداره کل است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی افزود: 32 هزار و 500 نفر در سال جاری از موزه ها، بناهای فرهنگی و تاریخی این استان بازدید کردند.

او با اشاره به اینکه 15 موزه خصوصی و دولتی در استان فعال هستند، افزود: در موزه های استان پنج هزار اثر شامل آثار حوزه مردم شناسی، ظرف سفالی و شیشه ای، اسناد خطی، کتاب های تاریخی، پیکره، آداب و رسوم گذشته گان و ابزار کار و پیشه برای علاقمندان به نمایش درآمده است.

مرزبان اظهار کرد: موزه های استان گنجینه گرانسنگ و با ارزش از آداب و سنن و آرایه های فرهنگی و زیستی پیشینان و سرمایه های مهمی از سبک زندگی و تفکر مردم ادوار مختلف هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اظهار کرد: ساماندهی و مرمت بافت های تاریخی شهر نراق،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 عملیات مرمتی در بناهای تاریخی استان مرکزی انجام شد

20 عملیات مرمتی در بناهای تاریخی استان مرکزی انجام شد