مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 14:402022-12-28اقتصادي

عملیات ساخت بزرگترین نیروگاه «بیوگازسوز» کشور در مشهد آغاز شد


عملیات اجرایی ساخت بزرگترین نیروگاه «بیوگازسوز»  کشور در سایت شماره 2 مدیریت پسماند شهرداری مشهد واقع در جاده میامی آغاز شد.

- مشهد ـ عملیات اجرایی ساخت بزرگترین نیروگاه بیوگازسوز  کشور در سایت شماره 2 مدیریت پسماند شهرداری مشهد واقع در جاده میامی آغاز شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عبدالله ارجایی ظهر چهارشنبه در حاشیه عملیات اجرایی ساخت بزرگترین نیروگاه بیوگاز سوز مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر روز بیش از 2 هزار تن زباله در مشهد جمع آوری می شود و این در حالی است که 12 درصد این مقدار از مبدا تفکیک می شود و البته نسبت به گذشته افزایش نیز داشته است.

شهردار مشهد با بیان اینکه این نیروگاه که با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود گفت: گاز متان 20 برابر دی اکسید کربن محیط زیست را تخریب می کند و گازهای تولید شده در محل دفن زباله (لندفیل) مرکز بازیافت در فرایندی به سه مگاوات نیروی برق پاک تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم سهم جمع آوری هوشمند را افزایش دهیم، گام بلندی برداشته ایم و مردم نشان داده اند که در همراهی با طرح های محیط زیستی، بسیار همراه هستند.

ارجایی افزود: طرحی در دست بررسی است که برخی از مناطق شهر مشهد به صورت آزمایشی موظف به تفکیک تمام زباله های خود از مبدا شوند و این در حالی است که این طرح در بسیاری از کشورهای دنیا ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات ساخت بزرگترین نیروگاه «بیوگازسوز» کشور در مشهد آغاز شد

عملیات ساخت بزرگترین نیروگاه «بیوگازسوز» کشور در مشهد آغاز شد