مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 16:202022-12-28پزشكي

ایجاد آزمایشی جدید برای تشخیص نشانگرهای بیماری آلزایمر


گروهی از دانشمندان علوم اعصاب دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبورگ، آزمایشی را برای شناسایی نشانگر جدیدی از تخریب عصبی بیماری آلزایمر در نمونه خون ایجاد کردند.

- گروهی از دانشمندان علوم اعصاب دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبورگ، آزمایشی را برای شناسایی نشانگر جدیدی از تخریب عصبی بیماری آلزایمر در نمونه خون ایجاد کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، این نشانگر زیستی که تاو مشتق از مغز یا BD-tau نام دارد، از آزمایش های خون تشخیصی فعلی که برای تشخیص بالینی تخریب عصبی مرتبط با آلزایمر استفاده می شود، بهتر عمل می کند.

این نشانگر خاص برای بیماری آلزایمر است و به خوبی با نشانگرهای زیستی تخریب عصبی آلزایمر در مایع مغزی نخاعی (CSF) ارتباط دارد.

دکتر توماس کاریکاری (Thomas Karikari) نویسنده ارشد این مطالعه گفت: در حال حاضر، تشخیص بیماری آلزایمر نیاز به تصویربرداری عصبی دارد.

این آزمایش ها گران هستند و بسیاری از بیماران، حتی در ایالات متحده، به اسکنرهای ام آر آی و برش نگاری با گسیل پوزیترون دسترسی ندارند.

دسترسی داشتن به این موارد یک مسئله مهم است.

در حال حاضر، برای تشخیص بیماری آلزایمر، پزشکان از دستورالعمل هایی استفاده می کنند که در سال 2011 توسط موسسه ملی پیری و انجمن آلزایمر تنظیم شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد آزمایشی جدید برای تشخیص نشانگرهای بیماری آلزایمر

ایجاد آزمایشی جدید برای تشخیص نشانگرهای بیماری آلزایمر