مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 دی 1401 ساعت 20:252022-12-28سياسي

مرکز دانش بنیان زیست فناوری گیاهی تا پایان سال در مشهد راه اندازی می شود


رییس هیات مدیره موسسه بذر و نهال رضوی گفت: مرکز دانش بنیان زیست فناوری (بیوتکنولوژی) گیاهی تا پایان سال جاری توسط این موسسه راه اندازی خواهد شد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، دکتر سید حسین نعمتی اظهار کرد: این مرکز با هدف محوری پژوهش و تولید نهال های پایه رویشی درختان مثمر و غیر مثمر در حال احداث و تجهیز است.

   وی روش اصلی تولید گیاهان در این مرکز را از طریق کشت بافت و سلول گیاهی در شرایط درون شیشه عنوان کرد و افزود: دستورالعمل های تولید برای هر محصول از طریق پژوهش های کاربردی با همکاری مراکز علمی و دانشگاه فردوسی مشهد بدست خواهد آمد.

  رییس هیات مدیره موسسه بذر و نهال رضوی درباره بخش های اصلی مرکز زیست فناوری گیاهی این موسسه، ابراز کرد: آزمایشگاه تهیه محیط های کشت، سالن کشت بافت، سالن رشد درون شیشه ای، گلخانه سازگاری استریل و همچنین خزانه های کشت و پیوندگذاری، مهم ترین این بخش ها به شمار می رود.

وی با تاکید بر لزوم توسعه باغات مدرن در کشور تصریح کرد: استفاده از پایه های رویشی و کشت های متراکم در باغات، علاوه بر افزایش بهره وری مصرف آب، بهبود عملکرد و ارتقاء کیفیت محصول، تحول بزرگی را در افزایش کمی و کیفی میوه ها برای مصرف داخل و بازارهای صادراتی ایجاد خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز دانش بنیان زیست فناوری گیاهی تا پایان سال در مشهد راه اندازی می شود

مرکز دانش بنیان زیست فناوری گیاهی تا پایان سال در مشهد راه اندازی می شود