مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 دی 1401 ساعت 09:302022-12-29پزشكي

کمبود داروها در آذربایجان شرقی به مقدار قابل توجهی کاهش یافته است


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: طی هفته های اخیر کمبود سرم و آنتی بیوتیک به مقدار قابل توجهی در استان کاهش یافته است.

- مسلم نجفی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از 13 آذر ماه به مدت دو هفته برنامه ی نظارتی مشترکی با اداره کل تعزیرات حکومتی استان برگزار کردیم که به درخواست آنها بود چراکه ما روزانه از واحدها بازدید می کنیم.

وی ادامه داد: در این باره زمانی دو هفته ای 150 داروخانه در سطح استان و سه شرکت داروسازی اصلی مورد بازدید و نظارت قرار گرفتند که شرکت های داروسازی با ظرفیت کامل و 24 ساعته تولید انواع داروها را دارند و عملکرد شرکت ها مناسب است که طی هفته های اخیر کمبود سرم و آنتی بیوتیک به مقدار قابل توجهی در استان کاهش یافته است.

وی افزود: در این مدت 43 واحد داروخانه و تولید تجهیزات پزشکی استان مورد بازدید قرار گرفتند که برای دو مورد پرونده قضایی و 41 مورد اخطاریه کتبی صادر شد و اکنون 90 شرکت تولید دارو و تجهیزات پزشکی در استان فعال هستند.

نجفی در پایان تاکید کرد: از 150 داروخانه بازدید شده چهار مورد تخلفات داشتند البته نظارت ما منوط به بازدید دو هفته ای نیست و از 820 داروخانه استان بازدید مستمری داریم و چنانچه شهروندان شکایت و پیشنهادی در این زمینه داشته باشند، با 190 تماس بگیرند تا بررسی کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود داروها در آذربایجان شرقی به مقدار قابل توجهی کاهش یافته است

کمبود داروها در آذربایجان شرقی به مقدار قابل توجهی کاهش یافته است