مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 دی 1401 ساعت 10:452022-12-29اقتصادي

تخصیص 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات به حوزه گردشگری در کشور


معاون توسعه مدیریت ومنابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی بااشاره به ظرفیت بالای اشتغال درحوزه گردشگری گفت: حدود 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات تبصره 18 گردشگری ارائه می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبیش از 1.

5 میلیارد مسافر در کشورهای حاشیه سفر کردند که سه تریلیون دلار چرخه اقتصادی گردشگری دارد.

وی با اظهار اینکه صنعت گردشگری پس از خودرو و نفت بزرگترین کارفرما به شمار می رود، افزود: ضریب اشتغال زایی در گردشگری بالا است و به ازای هر 10 نفر یک نفر شغل مستقیم و سه نفر شغل غیرمستقیم ایجاد می شود.

وی با مسئولیت محوری بانک ها در حوزه اجتماعی اشاره کرد و گفت: با پشتیبانی و حمایت دولت سیزدهم و مجلس و در نظر گرفتن تسهیلات تبصره 18، هزار و 700 میلیارد تومان سال قبل به حوزه گردشگری داده شد و در مجموع سه هزار و 700 میلیارد تومان پرداخت شده است.

اوحدی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی رتبه اول کشور در جذب تسهیلات تبصره 18 را کسب کرده است، افزود: در سال جاری و آینده 10 درصد از کل سرجمع کل اعتبارات به بخش گردشگری تخصیص داده شد و رقمی حد ود 10 هزار میلیارد تومان رسید که بی سابقه بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی یادآور شد: تاکنون سه هزار و 500 میلیارد تومان از تسهیلات محقق و جذب شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات به حوزه گردشگری در کشور

تخصیص 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات به حوزه گردشگری در کشور